Sv: Intressant produkt (Tappkran)...
Det beror väl på syftet. Vill man ha kolsyran påkopplad "som vanligt" kommer det bara bli skum i glaset. En lång slang (se restriktorslang / sytråd) gör att tryckfallet blir långsamt och ölet inte skummar, därför är denna korta variant mindre optimal. Kanske kan vara intressant om man vill sänka trycket i fatet vid servering. Förstår inte själv varför man skulle vilja använda den metoden men har du något bra skäl så låt inte mig stoppa dig ![]()
(Se också reviewen på sidan som säger att den läcker, kan ju dock vara ett måndagsex.)
Jag har en sådan som jag använder med jämna mellanrum. Dock inte införskaffad från den källan.
Man får vara väldigt nogran med att sänka trycket i fatet vid servering, annars blir det bara skum. Jag använder den när jag tar med mig fatet till vänner eller liknande.
Jag har två sådana kranar. De funkar utmärkt för lågt kolsyrad öl. Typ engelska bitters och Stout. Då kan.man köra upp till 1 bar serveringstryck. För normalkolsyrade öl måste man släppa ut nästan allt tryck innan servering.