ingredienser i beersmith

hej,
jag siter o försöker lägga in ingredienser från humlegården i beersmith.
jag hittar nämligen inte alla humles ingredienser i beersmith och har då tagit det som är närmast.
min fråga , behöver jag göra de?
finns det någon fil man kan ladda ner för detta eller hur gör ni?

Sv: ingredienser i beersmith

Har heller inte hittat ett verktyg för att skapa nya "sorter".
Men du kan ju ta en existerade humlesort, skriva om info i den och döpa om den.

Har du kikat på de add ons som finns? Det går att lägga till humle, malt, recept, utrustning osv.

Går att lägga till under fliken "ingredients".

http://www.beernakedblog.com - Recensioner, bryggerfarenheter, recept, brygglogg etc.

5 Senast ändrad av Bo (2015-09-14 22:49:18)

Kolla, som sagt, add-ons annars:

Välj aktuell ingredient i drop-down menyn.
Tryck Add Grain (eller vad du nu valt) på den större knappmenyn.
Lägg in.

Vad gäller malt, brukar jag kopiera nära profiler och endast ändra namn samt färgskala. De märkare Weyermann som jag tror finns med på Add-on stämmer inte riktigt i färg med de som nu säljs av Humle.

Tack för svaren,
jag är nog lite otydlig, men jag tänkte om det fanns en fil som jag kunde importera deras "sortimentlista" utan att göra allt manuelt.

Som när jag importera helgdagar I min kalender I telefonen. typ en .ics-fil eller motsvarande.

Jag är lat av naturen och gör helst så lite som möjligt...

deras add-on funktion är just det du efterfrågar. Du klickar på t.ex Hops update 2013 och väljer install add-on

ah..TACK..som flera av er redan sagt så var det nog add-ons som jag sökte men inte förstod.....

inte bara lat... lite trög också!! :-)

9 Senast ändrad av Perwaste (2016-01-09 12:23:47)

Skakar fart i den här tråden, lite liknande fråga på sitt sätt.

Om man nu varit duktig och matat in de ingredienser som man har hemma i skafferiet, och så använder man vissa mängder av dem i något recept: har ni hittat någon funktion som samtidigt minskar den kvarvarande tillgängliga mängden råvaror?

Allltså, man har, säg 10 kg malt, skapar ett recept där det går åt 5 kg, då önskade jag den kopplingen att det med automatik ändras till rätt tillgängliga mängd för kommande bryggningar. Kanske finns, men den har jag inte hittat, någon som vet mer?

Perwaste skrev:

Skakar fart i den här tråden, lite liknande fråga på sitt sätt.

Om man nu varit duktig och matat in de ingredienser som man har hemma i skafferiet, och så använder man vissa mängder av dem i något recept: har ni hittat någon funktion som samtidigt minskar den kvarvarande tillgängliga mängden råvaror?

Allltså, man har, säg 10 kg malt, skapar ett recept där det går åt 5 kg, då önskade jag den kopplingen att det med automatik ändras till rätt tillgängliga mängd för kommande bryggningar. Kanske finns, men den har jag inte hittat, någon som vet mer?

Markera eller öppna receptet. Precis nedanför menyraden finns det en ikon ser ut som tre bruna lådor med en blå pil.

/Martin

Ååååh, men så klart. Tack!