BIAB Saison. Hur mycket vatten i kastrullen till följande recept?

Var ett tag sedan jag bryggde öl med mina 10l kastruller. Nu har jag en 36L Patina och tänkte köra BIAB. Skall göra en Pale Ale och en Saison tänkte jag. Har hittat ett recept för Pale Ale'n men inte ett fullständigt på Saison. Har följande att gå på men vet inte hur många liter vatten som skall i kastrullen från början till mäskningen (gissar på 26L ?). Tacksam för svar.

Recept till 20 liter Saison
OG 1039, FG 1005,  4,5 % alkohol, BU 23
3 kg pilsnermalt
400 g vetemalt
15g koriander i mäsken
10 g Motueka (30 min)
25 g Motueka (15 min)
35 g Motueka (3 min)
Kryddning
1 tsk nykrossad svartpeppar sista 7 min i koket och skal av en ½ citron i en påse i jäshinken strax före upptappning. Citronskalen behöver bara kort kontakttid, ca 5-8 timmar.

White Labs WLP566 Belgian Saison II

Mäska vid 64°C i 60 minuter, koka 75 minuter med humlegivor enligt ovan, kyl vörten och jäs vid 20 - 30 °C.

Sv: BIAB Saison. Hur mycket vatten i kastrullen till följande recept?

Det blir väldigt hög vattenratio med så lite malt och dessutom ljus malt.
Och hur mycket bortkok har du på 60min i din patina?
Jag skulle mäska med 20L + 2ml mjölksyra.
Lakvatten (3,5L för malten) + (4L för bortkok?) + (1L svinn) = 8,5L+0,5ml mjölksyra
Har du möjlighet att höja upp påsen i patinan och hälla över 8,5L 75C vatten, skulle jag rekommendera det. (ganska lätt fixat med en remm http://www.clasohlson.com/medias/sys_ma … 189342.jpg )
1ml = 1krm

Sv: BIAB Saison. Hur mycket vatten i kastrullen till följande recept?

Har inte använt min Patina ännu, detta blir premiär! Min tanke är att få ner runt 20L i jäshinken så ditt förslag låter bra.
Skippar nog Pale Ale'n och försöker mig på en veteöl istället. Tänkte köra 2kg pilsner och 2kg vetemalt, borde väl funka med samma vattenmängder som i Saison-receptet? Sedan koka med 25g Hellertauer i 60min, 10g Hellertauer i 5min