Sprit, här var det sprit!

Om man nu vill ha något starkare till ölen, vad föredrar ni då? Låt säga en whiskey, en shot likör, rom etc. Här diskuterar vi sprit och shots!

Själv så är jag sugen på att testa den där nya Dragon Blood som ska smaka som en Fireball men aningen starkare. I övrigt så föredrar jag en Ron Zacapa till min öl. Men om det ska festas till så vill jag ha en lite mer smakrik shot.

Låt höra!

Sv: Sprit, här var det sprit!

Single Malt Whisky, gärna Springbank.

Är i princip uppvuxen på Gammeldansk och vodka 50:50, men dricker sällan ren sprit numera. Ska nog iof gå och ta en tsk angostura orange bitter till min Dortmunder när jag tänker på det.

Finrom eller Gammeldansk, finns det Bäska tar jag det.

obrygd.blogspot.se

Mycket gott ni bjuder på! smile Snart är det helg igen, eller det är det ju i princip varje dag nu.

Ljus eller mörk öl? Till en ljus lager har jag mycket gärna en mörk rom vid sidan. (Har en mörk Mescal Añejo som är kanon åxå. Svår att komma över här bara.)
Och till något mörkare som min dark vienna style bock, tar jag med fördel en tequila, añejo eller reposado. Annars någon whiskey. Gärna amerikansk typ gamle Jack!

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

tequila eller rom.

Det godaste jag druckit är trois rivières rom 1980 snart slut :-(

Men så ledsen är jag inte.

Har en flaska Arette Gran Classe anejo 10 anjos 52 prof  nr 143 av 144 som väntar på en bra dag tralla la.

BBOB skrev:

tequila eller rom.

Det godaste jag druckit är trois rivières rom 1980 snart slut :-(

+++ Bäst!

scaryeyes skrev:

Ljus eller mörk öl? Till en ljus lager har jag mycket gärna en mörk rom vid sidan. (Har en mörk Mescal Añejo som är kanon åxå. Svår att komma över här bara.)
Och till något mörkare som min dark vienna style bock, tar jag med fördel en tequila, añejo eller reposado. Annars någon whiskey. Gärna amerikansk typ gamle Jack!

Du verkar ju ha riktigt bra smak smile Har du något tips på en bra Mescal som går att beställa på SB?
Den ska iof mest användas för att krydda sommarens frozen margeritas, men jag vill även ha något som funkar rent också.

Jag vet faktiskt inte vad dom finns här. Men mescal skiljer sig åt väldigt mycket. Har en mescal anejo som jag köpte på El Rey i Matatlan, Oaxaca. Mycket len och rökig nästan som en single malt whiskey. Har åxå en som heter mixteco som är en reposado som är så stark i smaken att man tror den är 75% mycket svårdrucken.
Tror det tyvärr är att testa. Mycket varierande smak och stil.
Mescal kommer från staten Oaxaca och tequila från Jalisco. Framställandet mycket snarlikt och resultatet som natt och dag.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Till veteöl sitter faktiskt Hirkum Pirkum (brännvin kryddad med Johannesört, såklart egen kryddning) rätt bra.