Prima veteöl till partyfat. Hjälp.

Hej.

Jag har bryggt en veteöl som jag ska prima o tappa på ett partyfat o resten på flaska. Vad jag förstått ska man prima med mindre socker till fat än till flaska. Jag hade tänkt mig 9g/L till flaska men hur mycket Ska jag ha till fatet? Jag har både ett partyfat med 2,5 bar-plugg + partystar o en Easykeg.

Kör man pbw o starsan för rengöring?

Jag har aldrig gjort detta o vill bara att det ska bli rätt.

Har ni några tips?

/Harald