Cornelius

Alltså hur ser dom andra ut?

Jag har (TROR JAG) pepsi fat. Kulkoppling. Kan man byta poster på dom? Pepsi är väl lite högre än coca? Kan man köpa coca fat och byta poster till kulkoppling?

I så fall få ett lägre fat. Eller tvärt om ifall diametern är mer ett issue. Och man hellre vill ha bajonett om man kanske redan har det systemet.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

2 Senast ändrad av telepodian (2015-04-29 15:36:24)

Sv: Cornelius

Bajonettkopplingar (coca cola faten har piggar på posterna, 3 för ölkopplingen, 2 för gas. På det sättet urskiljer man lättast de olikerna faten på) är lite högre än kulkopplingar  och man kan absolut byta ut posterna på ett fat med koppling X för att göra det till ett fat med koppling Y. De olika posterna kostar ca 100:- st och ska finnas i Humlegårdens sortiment.

Om man redan innan inköp vet vilket av systemen man vill ha så lönar det sig att köpa rätt istället för att byta själv. Har man redan faten är det en annan femma såklart. Enligt min uppfattning vad jag läst på forumet så verkar kulkoppling vara vanligast.

Sv: Cornelius

Jo jag har pepsi fat. Vad jag inte visste var att det går att byta poster. Gängorna är alltså samma då. Kanon. Bara att handla några coca fat och sätta kulkopplingar på då ju. Jag kan nämligen då ha 5 fat i min kyl i hallen i stället för 2. Viss skillnad ju!

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house