Alla jäster är lite olika pigga och olika färska, att du hade mycket aktivitet i tre dagar är ju bra för då vet du att det har hänt något, det är värre om den aldrig började bubbla, tex otätt lock som inte är ordentligt på, jäst som inte börjat jobba.
Men gör så att du studerar jästkakan i botten och skummet uppe på ytan (allt studerande avser jag ifrån utsidan, ej öppna och titta ned). så kommer du säkert att se en förändring på en veckas tid. Observera och skriv ned noteringar, allt som du noterar, kan ju vara till din hjälp i framtiden.
Om man har primärjäsning på tunna och därefter sätter ölet på flaska så sker det väl någon form av fortsatt jäsning, förutom kolsyrejäsning ja. Gissar att den kan kallas sekundärjäsning.?!?!
Men det man oftast menar med sekundär jäsning, är att man tappar om från första kärlet (tunna el damesjan) till ett annat kärl, dels för att slippa jästkakan och andra olika negativa aspekter med vad det innebär att ha den kvar. Dels oxo att den sista jäsningen men framförallt för min del att göra ölet så klart som möjligt. Eller att torrhumla ölet.
Men om du inte avser att sätta ölet i ett nytt kärl för att skilja mer jäst än vad det blir vid primärjäsningen, kanske det skall stå ett par dagar/vecka till för att vara säker på att så mycket av jästen har fått jobba klart, dels för att minska el flasksprängning? Men om den bör stå på jäsning i tunna ett par dagar till eller så kan nog några mer erfarna kemister här svara på. Jag hade nog haft det på tunna ett par dar till, det skall inte vara någon oro för att få autolys el andra bieffekter av långvarig kontakttid med jästkakan med några dagar om jag fattat det rätt.
Att det bubblar i 1-2 veckor kan det likväl göra utav kolsyran som bildats i jästunnan, så ingen oro för dig!
Det kanske kan vara så att du inte syresatt vörten maximalt och därför jäst så som den har kunnat under de förutsättningar som den har, isf bör den väl bara bli lite svagare och lite sötare om jag inte är ute och svamlar... 
Så Go with the flow och ta hand om din "Skatt"