1 Senast ändrad av Kaostronaut (2014-11-13 20:24:03)

Konkursauktion: Någon som behöver stora rostfria konor mm?

Hej på alla, jag har själv inget intresse av så här stora grejor (sannolikt få av er andra med?) men ramlade av en slump på denna konkursauktion:

https://psonlineauktioner.se/auktion/20 … ?antal=100

En livsmedelstillverkare som lagt ner. Flera större rostfria konor, tankar, gastankar, en stor snygg lobrotorpump.

Allt är ju sanitetsklassat så vem vet, någon av er kanske är nyfikna/intresserade.

Auktionen stänger om 5 dagar...

Nu är den stängd. Undrar hur tar man bort hela tråden?

Sv: Konkursauktion: Någon som behöver stora rostfria konor mm?

Vad är det som gör att auktionslänken behöver spridas till fyra andra trådar utöver denna?

Man kan misstänka att du är part i målet men jag tror att du bara försöker vara hjälpsam, dock på ett spammigt sätt.

Inläggsvolymen i detta forum är väldigt låg så chansen att någon missar denna är låg.

+1 på ovanstående. Spam är det sista vi behöver i det här mysiga forumet!

4 Senast ändrad av Kaostronaut (2014-11-08 20:57:43)

mankang skrev:

Vad är det som gör att auktionslänken behöver spridas till fyra andra trådar utöver denna?

Man kan misstänka att du är part i målet men jag tror att du bara försöker vara hjälpsam, dock på ett spammigt sätt.

Inläggsvolymen i detta forum är väldigt låg så chansen att någon missar denna är låg.

Mankang och Strundth: Tråkigt att ni tar illa upp.

Jag skrev 1 eget inlägg och letade sedan specifikt upp just de 3 forum där jag sett att folk diskuterat att bygga eget i större volymer. Orsaken till de andra tre är att jag tänkte att folk tenderar att tagga för dem intressanta trådar med mail--- men sannolikt inte sett just mitt inägg.

Har inget som helst med den auktionen att göra, biddar inte ens på något där. Jag såg den igår, noterade alla stora sanitära rostfria kokkärl, konor, gastankar och en spännande lobroterande pump... insåg sedan att auktionen går ut redan nu på onsdag och försökte bara tipsa andra så som kan själv blivit hjälpt.

Är ni fortfarande störda så skulle jag uppskatta ett inline-mess så skall jag se över vad jag måste göra för att ta bort dem.

Är otroligt tacksam föra att du hittade detta! Lyssna inte på dom andra, du verkar ju verkligen värna om andra hembryggare helt enligt den härliga hembryggarandan. Tack! big_smile

Nu var det väl som du säger bara en slump att dina inlägg kom väldigt tätt och uppfattades som spam/reklam. Det var mer en allmän uppmaning från mig  bara att vara lite försiktig. Sorry för off topic btw.

MightyNebula skrev:

Är otroligt tacksam föra att du hittade detta! Lyssna inte på dom andra, du verkar ju verkligen värna om andra hembryggare helt enligt den härliga hembryggarandan. Tack! big_smile

Thanx, hoppas något kunde komma någon ölbryggare till godo. Priserna blev ju sjukt bra om man bara har nytta av storlekarna. Lobrotorpumpen för 5.500 såg ut som en ren stöld. Eller 2-3.500 för koniska rostfria tankar...

Nåväl, jag får hoppas på något lite mer i min storlek till en annan gång, men då kanske jag håller det för mig själv med tanke på folks sura miner. Väl bekomme.

Kaostronaut skrev:

Nåväl, jag får hoppas på något lite mer i min storlek till en annan gång, men då kanske jag håller det för mig själv med tanke på folks sura miner. Väl bekomme.

Jag uttryckte en åsikt med motivering samt ställde en fråga om ditt beteende. Du gav ett bra svar och jag var nöjd med det.

Vill man brygga 20 000l per brygg vore den där lobrotorpumpen bra att ha.

Såg dessa 3 rostfria tankar med omrörare på en annan auktionsplats som stänger om en vecka.

https://www.netauktion.se/auction/produ … VJ1eRhAgKA

Antar den som är intresserad av större prylar kan ringa och höra vad det varit i dem... ser ju iallafall fina ut på utsidan.

11 Senast ändrad av Ceder (2014-12-26 20:29:46)

Har faktiskt kollat på dom smile men de är lite för stora för min smak (200-300 liter är det jag söker) dessutom tror jag inte de blir så billiga.. uppe på 4100 nu och reservationspriset är inte mött, ligger säkert på 5000 eller mer, därutöver tillkommer slagavgift och för mg (då jag inte bor i närområdet) en dyr frakt.