co2 5kg tub
Hej.har kommit över en 5kg co2 tub för svetsning.kan man använda samma till öl?
har sökt lite överallt men inte funnit.har för mig att detta varit uppe förr.har för mig nils-alf skrev ngt.
men som sagt ej hittat.
mvh fajsen
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → co2 5kg tub
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hej.har kommit över en 5kg co2 tub för svetsning.kan man använda samma till öl?
har sökt lite överallt men inte funnit.har för mig att detta varit uppe förr.har för mig nils-alf skrev ngt.
men som sagt ej hittat.
mvh fajsen
Själva gasen är samma, det som skiljer kan vara att den från svetstuben inte är livsmedelsklassad.
Själva gasen är samma, det som skiljer kan vara att den från svetstuben inte är livsmedelsklassad.
Har för mig att jag läst att i Sverige ska vi bara ha en typ av co2, någon som vet hur det är? Har själv en svets tub som jag tänkte prova.
AGA har tre olika varianter på CO2 (fick jag höra av min svetsar-kompis som fixade en 5kg tub till mig).
Svetskvalitet, livsmedel godkänd och labbkvalitet. Tror att det är renheten på gasen som skiljer.
Den han fixade till mig heter Biagon-C som är livsmedel godkänd. Det förvånande var att priset inte hamnade mycket över en beg brandsläckare. Men det är klart, det sista han sa var att momsen den sitter vi av ![]()
EDIT Om det är svetsgas så kolla noga att det bara är CO2 i tuben.... Många svetsgaser är blandgaser
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → co2 5kg tub