Flaskor Tips

Hej, Ska inhandla malt, jäst med mera till ett antal bryggningar från humle.se snart nu föra jul och kommer behöva flaskor som går att återanvända och använda till mer än öl, även klara av kolsyra jäsning, vill slippa kapsyler och har letat ett bra tag efter något som passar mig, då hittade jag en typ av flaska som har bygelkapsyl hos min lokala hembryggnings butik, fast då skulle de ha 45kr per flaska och då jag vill köpa 20-60 1 liters flaskor så blir det väldigt dyrt vill gynna lokala butiker fast betala dubbelt så mycket kan jag inte just nu.

Hittade de här på PGW

http://www.pgw.se/olflaska-1-lit-m-bygelkapsyl.html

Undar nu om någon testat de här flaskorna, och vad det har för kvalitet, har alltid haft svårt att köpa saker utan att jag fått känna på grejorna och se om de är skräp eller inte.
Om någon vet så svara gärna eller ge mig tips på någon annan sida som säljer flaskor till ett bra pris.

Mvh Simon.

Sv: Flaskor Tips

Finns ju annars bygelkapsyl som man sätter på vanliga 33:0r eller var man får tag i.
Humle har nog. Annars var det maltmagnus.... eller båda?

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Jo ser nu att humle har flaskor med bygel som man kan köpa till, missade det. Ville ha 1Liters flaskor fast 50-75cl funkar ju också kan fungera.

Tackar för svar!

1 litersflaskorna är trevliga, men om du skulle få för dig att köpa en beergun  så kan du glömma att använda den i de flaskorna,  röret är för kort. Jag har inte testat 75cl flaskorna... men 50 cl flaskor,  både tyska och svensk pant fungerar på beergun.

hominem coquo cervisia

kommer använda mig av en vanlig flaskfyllare 3/8" från humle.se, blir nog dock att jag köper in 500ml vanliga ölflaskor denna gång och testköper en flaska med bygelkapsyl här och där för att se kvaliteten.

Tack för svar.

Menade att det finns bygelkapsyler man sätter på vanliga pantflaskor. På så sätt kan man prova sig fram.
Sen flaskfyllare med kolsyrad öl... Kan gå om du kan balansera ölet på fryspunkten. Kanske mellan - 2 och -3 beroende på hur stark den är och fäst då mätproben längst ner på fatet.
Sätt även en silikonkork på flaskfyllarröret så du kan mottrycksfylla.
Kommer nog ändå att funka dåligt

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house