Kolsyrepatron=mängd öl ???
Hej har en fråga om någon vet hur mycket öl man kan kolsyra med en 425 grams patron.
Har några 30 liters fat som ska fyllas.
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Kolsyrepatron=mängd öl ???
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hej har en fråga om någon vet hur mycket öl man kan kolsyra med en 425 grams patron.
Har några 30 liters fat som ska fyllas.
Jag brukar tänka 2x19 liter kolsyresättning + servering för dom faten på en patron
En 475g patron ska ju räcka till ca 60 liter vatten, så någonting mellan 1,5 och 2 trettioliters fat...
ok! då har man ett litet humm hur mycket det räcker till tills man skaffat störe tub.
Japp! 60 liter vatten/läsk.... Sen har det betydelse vid vilken mängd kolsyra man vill ha i sitt öl. Hur hög restsötma man har etc.
Detta går att nörda ner sig i massor som allt annat. Men köp ett par flaskor till. Det är bra att ha ett par fulla ståendes. Som man tar med när man ska på fest.
Sen köper man en större för att ha hemma för bara fyllning av faten. Men jag är är förespråkare av dom småflaskorna. Bara man har några stycken.
Låter bra! Nör du scaryeyes skriver ta med på fest hur gör du med kylning av ölet. Hade varit trevligt som du skriver å ta med ett fat på festen
Kyl så kallt du kan, linda ett liggunderlag runt. Bör hålla 12-16h bra temp sommartid!
aaa smart får bli något sådant eller någon provisorisk kylväska
Byggde ett nytt mäskkärl till mitt 50 liters. I stort sett hög som ett corny fat men lite större diameter. Anledningen var att kunna stoppa ner ett fat och fylla på kallt vatten/isvatten eller kolsyrepellets. Varför inte tömma en släckare i där? Vi har en firma, sand och vattenbläst. Dom isblästrar åxå.
Tycker själv det är en genialisk ide med dubbla avändingsområden för utrustningen
Vi har en firma, sand och vattenbläst. Dom isblästrar åxå
Säljer dom is menar du??? Hat ju ganska nära till dom ????
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Kolsyrepatron=mängd öl ???