Bee's improved Ghetto Blaster, vart få tag på den sista biten?

Hej, jag är sugen på att bygga Bee's improved Ghetto Blaster istället för att köpa en beergun.

Problemet är att det saknas en bit från humles webbutik.

Picknicktapp = På lager? Check

5 cm 3/8"-ölslang = på lager? Check

JG koppling 3/8"-3/16" = på lager? Slut! Bevakar den! Check

2m 3/16"-restriktorslang = På lager? Check

JG koppling 3/16"-3/8" = På lager? Finns inte i sortimentet ens, hur ska jag få tag på denna?

5 cm 3/8"-ölslang = på lager? Check

Fatkoppling = på lager? Check

Det vill säga så finns det mesta på lagret men just JG koppling 3/16 - 3/8 finns inte alls. Vart har den tagit vägen? Går det att få tag på den någon annanstans?

Vill så gärna kunna bygga en billig variant av beergun så att jag kan fylla flaskor från fatet.

Tacksam för svar!

Sv: Bee's improved Ghetto Blaster, vart få tag på den sista biten?

Du har inte funderat på att vända 3/8 - 3/16 kopplingen?

+1 på sista. Du behöver två likadana jg-kopplingar och de är slut hos humle (jag behöver själv några stycken). Annars stämmer resten av din lista.

öltappen punkt se har också JG kopplingar men till överpris..

Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!

svensson.lu skrev:

Du har inte funderat på att vända 3/8 - 3/16 kopplingen?

Nästan lite under bältet......

Men jag håller åxå på denna billigvarianten. Jag brukar även köra snabbvarianten på denna och tappa direkt på 0.5 pet utan gummipropp med nerkylt fat till -1. Flaskorna känns mjuka och till synes kolsyrelösa initialt. Men vid några grader högre temp är dom stenhårda. Detta om jag snabbt bara behöver lite bira och ska ut på stan och brövla. Eller till garaget och grilla. Funkar precis lika bra att tappa på glas med denna metod.
(orkar sällan hämta in kapsyleraren.)
Kan även dra ner tempen till -2 om det skulle va så.

Har hört om vissa som har jätteproblem med detta, men tror det har med kolsyrenivån att göra. Man ska inte överkarbonera sin öl. Det är nog lätt hänt i början att man vill ha rikligt med bubbel. Men en rätt karbonerad öl är nästan flat i -2.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

scaryeyes skrev:

Nästan lite under bältet......

Om det kan vara till någon tröst för trådskaparen så var det skrivet med värme och sympati.
Du är mänsklig och det gillar jag! Så bjud på din tankevurpa och var stolt!

Jag bjuder på den! smile

Medger att det var lite knasigt tänkt från min sida men jag ligger hemma med förkylning och yrsel så jag är inte helt hundra i huvudet.

Nåväl! Skönt att veta att listan ändå verkar korrekt och det bara är att vänta tills delen kommer in till sortimentet.
Eller ta och beställa från den andra sidan, som Dompan kom med.

jag har några extra JG kopplingar 3/8-3/16 (nya från humle) som du kan få köpa.
samma pris som humle plus fraktkostnad. jag vet hur det är att sitta och vänta på en liten detalj innan man kan köra igång. och sist dom var slut på humle.se tog det ganska lång tid innan dom fick in nya.
hör av din om du är intresserad.

//Jonas

"beer, so much more than just a breakfast drink"

Vad snällt Goblin smile jag har PM/mailat dig privat.

Hej jag har fått problem, när jag skulle borra det lilla hålet bredvid det stora hålet i mitten så blev det inte alls bra.

Det är inte ett fint rakt hål utan det ser igentäppt ut på båda sidorna fast det ska blivit ett hål.

Vet inte vilken skruvtyp man skulle använt, och jag hade endast för trä och för betong, jag tog den för trä.

Kan kan fråga på humlebutiken ifall de kan borra till ett 2mm's hål vid sidan om det stora hålet i mitten, för lite extra pengar?
Om inte, vilken typ av skruv till borr är det man skall använda för att få så fina hål som möjligt i dessa gummi korkar?
Tacksam för svar!

vilken typ av borr du använder spelar nog inte så stor roll. bara det finns ett litet hål där övertrycket kan pysa ut.
även om inte hålet syns så kan det räcka för att pysa ut övertrycket.
Jag har hört att några tryckt dit en nippel från en bollpump och reglerar trycket med att hålla fingret över hålet.
och om jag inte missminner mig så var förstautgåvan av ghettoblastern utan pyshål helt? det funkade det med, fick vicka lite på siliconproppen så det pyste ut på det sättet.

/Jonas

"beer, so much more than just a breakfast drink"