Ser ut som att jag lyckats hitta en firms som kan skära till en någorlunda rimlig peng och dessutom göra det ganska snart. När jag skissar lite så stjäl 360mm-bottnar bra mycket mer yta än en 320 som bilteman är i innerdiameter. Ser ut som att det går att göra 320mm för ca 500kr men en 360 gör att jag tappar MINST 2st 320mm så troligen hamnar kostnaden för en sådan på över 1000kr vilket inte riktigt är hållbart. Ska fortsätta pussla lite, men ni som är seriöst intresserade av 320mm passande biltemas 25l med tappkran får gärna skriva det i tråden så jag vet hur det ser ut. Självklart kan övriga intresserade skriva de mått ni vill ha så får vi se vad som går att lösa, men räkna som sagt med närmare 1000kr för en större än 320mm
Pusslat lite mer och om ni bara är två som ska ha 360mm passande 30l patina-kastrull så blir det inte så dyrt som jag först befarade. Gick att knö in det rätt hyffsat på plåten. Återkommer med mer exakt info när jag skickat lite DXF-filer till firman som ska skära så dom får lämna ett prisförslag.
Relax, don't worry... Have a homebrew!