[KÖPES] Maltkross
Önskar köpa en maltkross. Tex Corona eller annan liknande fungerande lösning. Jag bor i Stockholm.
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Köpes/säljes/bytes/skänkes → [KÖPES] Maltkross
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Önskar köpa en maltkross. Tex Corona eller annan liknande fungerande lösning. Jag bor i Stockholm.
Kan tipsa om att köpa en kina-maltkross istället. De fungerar bra och kostar inte så mycket mer än Corona. Dock är de betydligt bättre än Corona.
+1 för riktig maltkross. När man väl börjat undrar man varför man överhuvudtaget pysslat med mandelkrossar, majskrossar, kaffekvarnar eller vad det nu blivit. Bland det bästa man kan investera i. ![]()
Jag gillar min Corona!
Tycker inte det blir nån större skillnad på krossningen när man lärt sig ställa in den. Den tar lite plats, sjyst när man bor i lägenhet. Det är ju lite segt när man ska plöja igenom 5kg malt dock! Ska tillägga att jag nuförtiden köper min malt krossad i en butik här i Göteborg så jag använder inte min kross så ofta, endast om jag måste beställa viss malt dom inte har inne från humle. Skulle jag bo i hus skulle jag nog satsa på nått fetare!
Tack!
Jag tror jag slår till på en china-kross. Antar att det bara är att beställa första bästa från Aliexpress eller ebay eller vad? Något jag borde tänka på här, finns bästa kvaliteten, shoppen, sidan etc?
Finns hyfsat billiga "ej monstermill" krossar i EU också. Mega-direct bl.a. en som kostar mindre än många kinakrossar när väl tullen fått sitt. I EU slipper man ju det påslaget. Funkar klockrent med skruvdragare den med...
Tack för tips. Har nu beställt en 2 valsare
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Köpes/säljes/bytes/skänkes → [KÖPES] Maltkross