50/50 Kyl/Frys
Jag har tänkt köpa ett halvhögt kylskåp att ställa jäshinkar i för att kunna kontrollera jästemperaturen. Jag har även tänkt att köpa en halvhög frys, som ska ställas ovanpå kylskåpet där jag kan förvara humle, frukt och jäst.
I och med att det finns färdiga enheter med kyl och frys tillsammans så borde ju en sådan enhet vara smidig att använda. Dock har jag insett att de flesta av denna modell endast har en kontakt. Skulle jag vilja styra temperaturen i kylskåpet med universaltermostaten UT200 så skulle den även stänga av frysen då temperaturen blir för låg i kylskåpet. Och det vill jag ju såklart inte. Jag vill att frysen ska hålla en konstant temperatur på -18 C medans kylen ska gå att styra med universaltermostaten.
Är det någon som har en lösning på detta problem? Går det på ett enkelt sätt att koppla frysen ifrån kylen så att de drivs med separata kontakter?
Alternativet är ju såklart att köpa en halvhög kyl och en halvhög frys, dock sparar jag nog en slant om det här går att lösa. Själv har jag inte särskillt mycket kunskap inom elektronik.