Hur ansluta vörtkylare till kökskran?
Finns det någon "Gardena"-koppling som passar att gänga på en kökskran, typ 22 mm? Har redan provat med deras adapter som skulle passa de flesta kranar, tyvärr ine min.
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Hur ansluta vörtkylare till kökskran?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Finns det någon "Gardena"-koppling som passar att gänga på en kökskran, typ 22 mm? Har redan provat med deras adapter som skulle passa de flesta kranar, tyvärr ine min.
Jag köpte en adapter i metall på Järnia, hittade ett riktigt kunnigt butiksbiträde i en välsorterad butik... Men adaptern var märkeslös. Så järnia eller rörpularfirmor...
Tack för tipset. Jag får väl försöka hitta någon butikspersonal på något sätt...
Hej finns på feltema.du ska troligtvis ha m22*r15.finns både inv-utv gänga.finns även m24 dito.
ber om ursäkt för att jag föreslår feltema men humlegården har den inte i sortementet.
mvh fajsen x-röris
Problemet är kanske löst men här finns ett blogginlägg som visar hur du skall koppla ihop grejerna:
http://fearwolf.blogspot.se/2014/07/bry … piral.html
/Peter
Läs gärna genom kommentaren från anonym, en del av de däringa lederna har en benägenhet att springa läck om de utsetts för tryck... å' en läcka på kökskranen ger ilsken sambo...
Det kanske varierar men den här installationen kunde jag köra kranen för fullt utan läckage.
/Peter
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Hur ansluta vörtkylare till kökskran?