Jästempskontrollera cylindrokonsikt jäsfat!

Halloj!

Vi håller på att bygga hus, och äntligen kommer jag få lite plats för bryggning. Hade som primärt tänkt skaffa mig ett riktigt bryggverk i form av braumeister eller camurri, lite oklart ännu - då detta kanske blir aktuellt på ett år.
Hur som helst började jag fundera på det här med möjlighet att jäsa i rätt temp. Helst hade jag ju velat köpa Camurri jäskärlen, då de är praktiska, i rostfritt och inte allt för extremt dyra.

Men då började jag fundera på detta med jästemperatur - har man en "tunna" är det ju väldigt lätt att skaffa ett kylskåp och jäsa i, men en sådan här tank går ju knappast att ha i ett kylskåp. Är det någon som har en ide om hur man skulle lösa detta?

Sv: Jästempskontrollera cylindrokonsikt jäsfat!

Ett sätt iaf:
http://humle.se/punbb/viewtopic.php?id=5722&p=2

Så en Cornelius Maxi 210, kopplat till pump styrt av ssd relä kopplat till en instickstermometer i fatet?
Det är väl isf pumpen du styr med reläet, inte ventilen? (eller hur funkar enheten?)

Det är ett vanligt relä i pid (som går som termostat) som styr ventilen med 24V från en trafo.
Pumpen är en inbyggd funktion i kylaren.
Kanske inte den billigaste lösningen, men jag hade redan kylaren sedan tidigare.
Annars kan du ju kolla om inte jästanken går in i ett fullhöjds kylskåp ändå.