Liten observation av omgivningen

Jo det är så att jag ibland med olika vänner köper en kartong Negra Modelo (430:-) på systemet och findricker av.
När sen en annan polare fick 2 st så hörde jag inget.
Däremot hade han fått hem ett flak öl från Polen som jag var helt tvungen att smaka. Alltså... Det ölet som visserligen låg på 6% smakade mer eller mindre exakt som ett par eller fler som jag har bryggt i experimentsyfte. Alltså pilsner typ med annan humle än Saaz. Absolut ingen dålig öl, men inget man hoppar jämfota över. Det gjorde ju inte jag heller när jag hade bryggt den.

Jaja, vi har alla olika krav på livet. Har själv suttit och druckit licensbryggd tuborg 3.5% i 2 månader......... Fast det är öl det åxå....
Kommer lite brygg nu faktiskt i veckan.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Liten observation av omgivningen

Sen jag börjat brygga själv så har jag lärt mig att uppskatta även "vanlig" öl mer. Man känner efter mer och har större förståelse och beundran. Men känslan av att dricka av något man har bryggt själv gör att det är svårslaget med en "vanlig" öl. Gott att höra att är på gång igen!