Köpes glasflaskor (Helst bruna, 33cl) i Stockholm

Hej,

Är på jakt efter lite glasflaskor för att tappa öl på. Helst bruna, 33cl. Runt 100+ stycken är nog lagom, kanske mer. Kom med förslag!

Sv: Köpes glasflaskor (Helst bruna, 33cl) i Stockholm

Du kanske vill köpa helt nya utan etikett eller liknande?
Annars skulle jag föreslå bruna lättölsflaskor. Kostar typ 70kr för en back inklusive pant för flaskorna och backen. Etiketterna lossnar lätt också. Eller tigg ölflaskor då du är på väg hem från din favoritkrog?

Även Humlegården säljer. Mitt tips är annars att fråga närmaste mikrobryggeri om du får köpa loss lite.

/Martin

Gratis är godast! Jag kör på tiggeri från krogar. Det behöver ju inte vara just på väg HEM från krogen heller hehe..
Jag fick ett hundratal flaskor av en vän som ett slags "startkapital", och det fyller jag stadigt på med en kasse flaskor från olika krogar då och då (som jag tvättar och tar bort etiketterna från hemma). Det är bara att fråga snällt så brukar de flesta krogar kunna spara flaskorna för en kväll eller två, så kan du hämta dem någon/några dagar senare.
Sen är det ju alltid bra att, med risk för att låta lite snål, be om att få tillbaka flaskorna av de vänner du ger öl till också. smile

Jag köpte nya från Tyskland förra året för att ha nåt att börja med, http://www.schnapsbrenner.eu/jtl/Bierfl … ronkorken, och tror jag gav knappt 5 kr flaskan inkl. frakt då jag köpte 120 st.