Partyfat plus party star tapparna

Hej,

Jag undrar om man kan koppla av tappen och använda på fler partyfat samtidigt?

Jag brygger ofta 10 liter så tänkte 5 liter till partyfat och 5 liter till flaska. Men om jag tex har en IPA och en lager. Kan jag ha två partyfat och använda en tapp till båda genom att flytta den till den öl man vill fylla ett glas med?

Tacksam för svar!

Sv: Partyfat plus party star tapparna

Mig veterligen finns det inga tappar som går att flytta mellan partyfat. Dom är en del av tätningen när man väl tryckt i dom. Jag klurade länge på det innan jag ändå bestämde mig för partyfat. Nu har jag 4st FlexiTap. Jag orkade aldrig räkna på brytningen när det blir billigare med Cornelius. Har du plats och råd skulle jag tro att Cornelius är en bättre väg att gå i slutändan men partyfaten är smidiga att ha å göra med när man kör med FlexiTap och en regulator. Jag har ingen erfarenhet av party star och liknande, men tror FlexiTap slår det med hästlängder. Jag har kolsyrat all min öl på partyfat med FlexiTap.

Relax, don't worry... Have a homebrew!

Hej och tack för svar.

Så man behöver t ex 1 FlexiTap för varje enskilt partyfat?

Jag vill dock ha smidighet då jag bara har en kyl och min sambo är redan trött på att jag fyller upp lägenheten med ölprodukter.

Men det skulle vara trevligt att ha små lätta fat som man kan dricka ur, men då måste man alltså t ex ha en FlexiTap för varje partyfat?

Önskar det fanns en väg att gå så att man bara behövde koppla t ex en tap till den öl man vill dricka, dvs att partyfaten står redo och man själv väljer vilken man vill dricka ur, så kopplar man bara på en tap så är det klart sedan.

Du behöver bara en flexitap per fat du vill tömma, vill du exempelvis trycka i kolsyra, då behöver du en enhet för varje fat du trycker i kolsyra i.
scaryeyes har gjort ett maffigt hemmabygge som funkar riktigt bra... följ tråden nertill
http://www.humle.se/punbb/viewtopic.php?id=3517

hälsar Nilus...

hominem coquo cervisia