1

Vienna lager, 3½ vecka på primären, blir det problem?

Hallå,

Har idag jäst min vienna lager i 3v på primären, 10 grader.
Tänkte slänga den på cornykeg till helgen, då har den stått 3½ vecka.

John Palmer säger ju max 4 veckor på primären.

Börjar ju noja att den stått för länge, men det borde inte bli några problem eller?

Sv: Vienna lager, 3½ vecka på primären, blir det problem?

Inga problem.
Har haft mer än 4 veckor på primären flertal ggr. Inte att rekommendera men jag har inte haft några misslyckade batcher pga detta.

Ta't lugnt, ta en hembryggd