New York
Hallå!
Ska till New York en vecka i Juni, några tips på bra resturanger/pubar som även funkar för mindre ölälskande flickvänner.. ?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Resor, pubar och bryggerier → New York
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hallå!
Ska till New York en vecka i Juni, några tips på bra resturanger/pubar som även funkar för mindre ölälskande flickvänner.. ?
Jag var på ett ställe som heter Heartland Brewery på Union Square. Det finns på flera ställen i stan. Det var rätt ok, med en del ok öl.
Sen kan man besöka Brooklyn Brewery också, men det hann jag aldrig med.
Däremot kan jag rekommendra en promenad över Brooklyn Bridge, och titta på Manhattan från Brooklyn Bridge Park. Där kan man ta massa kort på Manhattan Skyline. Sen kan man ta en promenad i DUMBO ![]()
Jonas
Mugs Ale House i supercoola Williamsburg funkar. Bra öl, bra mat i avslappnad pubmiljö.
125 Bedford Avenue.
Har inte varit på Tørst som ligger i närheten men det ska vara riktigt bra med bra mat också.
615 Manhattan Ave
+1 för Mugs Ale house, tog mig en färsk 21A där senast, sen kan jag rekommendera Brooklyn Brewery, försök att hitta en tid när det är öppet hus, var själv där under en dag då de släpat in lokala små kök typ foodtruck mat, det var som en rockkonsert med bra öl och bra mat, härlig stämning.
Törst: Högst rankade haket i NY av RateBeer. Evil Twins pub - inhyser även en michelinkrog vid namn Luksus
Fette Sau: New Yorks bästa BBQ och en del bra öl. Missa inte deras pub Spuyten Duyvil tvärs över gatan.
Rattle'n'Hum: Grym öl och bra pubmat. De har en del cider och mjöd också, iaf då jag var där.
Eataly Birreria: Dogfish head gör en del öl i deras bryggpub. Riktigt bra mat har de också.
Jag besökte de fyra nedre med tre ölhatare och ingen klagade då det fanns annat kul också.
Någon som har fler tips angående New York?
Internetinfo i och för sig men denna info är tillförlitlig:
http://www.ratebeer.com/places/states/32/
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Resor, pubar och bryggerier → New York