Nyare BM 20/50
Ser på bilder att BM 20/50 har förändrats lite jämfört med min tre år gamla. Ny knopp samt gummi på fötterna. Finns det möjlighet att köpa till detta till en befintlig BM?
Martin
Jäser/Lagrar: Svensköl
På flaska:
På Fat: Pail Offer
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → Nyare BM 20/50
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Ser på bilder att BM 20/50 har förändrats lite jämfört med min tre år gamla. Ny knopp samt gummi på fötterna. Finns det möjlighet att köpa till detta till en befintlig BM?
Martin
Tydligen kan man även ställe in humle timer på den nya braumeistern, tyvärr så kommer det ingen firmware uppdatering till oss med den gamla. ![]()
att kunna programmera in en starttid, det vore något med förresten.
Har läst någonstans att dom tänkte ha en starttid från början men valde aktivt att ta bort detta för risken att det skulle hända något när ingen är där, typ brinna upp eller något så kanske dom skulle kunna hållas ansvariga för det.
M.a.o detta är inget som lär dyka upp ![]()
Eller bara mäska i den grad du önskar i 8 timmar
funkar också.
Har du provat? Får en känsla av att det kunde påverka vörtens förjäsbarhet?
Har inte personligen prövat, följer dock denna tråden med intresse,
https://forum.braumeisters.net/viewtopi … 8&t=51
Det är någon där som har gjort det.
Hej,
Gummifötter och knopp till locket finns som reservdelar så jag tar hem ett gäng och lägger ut som varor i webbutiken.
Uppgradering till CPU´n / kontrollenheten är tyvärr inte möjligt )c:
mvh,
Peter Högström
Humlegården
Hej,
Uppgradering till CPU´n / kontrollenheten är tyvärr inte möjligt )c:
Är det något som är möjligt på de nyare modellerna?
Har inte personligen prövat, följer dock denna tråden med intresse,
https://forum.braumeisters.net/viewtopi … 8&t=51Det är någon där som har gjort det.
Jag provade igår - en pale ale som mäskades 4 timmar i 20 grader och 4 timmar i 65. Det plus uppstegning och utmäsk gjorde att den pep för maltpipelyft 2 minuter efter att jag sladdat hem från jobbet. Ska bli spännande att se hur det påverkar kropp och utjäsning. Receptet (förutom mäsktiderna då!), maltbasen, temperaturkontrollen vid jäsningen och jästen får anses vara extremt beprövat så jag kommer veta exakt vilken skillnad man kan förvänta sig.
Postar eventuella resultat härvid sedan.
Edit: eller snarare i den stora BM-tråden, jag fick för mig att jag var där nu...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Humlegården → Nyare BM 20/50