Sv: Våthumle

Peps har du någon cascade som jag skulle kunna få köpa av dig?

Sv: Våthumle

peps skrev:

Nu har jag varit ute och gallrat, skotten är kraftiga och fina i år, så det blir rejäla sticklingar. Om någon vecka eller två har de skjutit rötter och då är det bara att plantera. Hojta till om ni är sugna.

Hojt hojt! smile

Retsticka men ingen taskvört!

28 Senast ändrad av peps (2014-04-20 22:13:51)

Sv: Våthumle

Precis återvänt från nedkopplad semester, plantor kommer. Skall snacka med postombudet om vilket sätt som är bäst för att skicka plantor.

Edit: Jazze: jag vet att jag fått en del mail om plantor, och jag har inte inventerat dem ännu. Blir det skott över får du gärna ett. Återkommer.

Think globally. Drink locally.

Sv: Våthumle

Hur hårt gallrar ni? Sparar 4 stammar?

Sv: Våthumle

Jag sparar 2-3, beroende på hur klätterfaciliteterna är beskaffade. Man kan ha två stänglar klättrande på samma vajer, men jag tror inte det är någon större fördel. I och för sig kan det vara bra att ha en i reserv om den relativt känsliga toppen på en av stänglarna skulle skadas i racet uppför vajern.

Think globally. Drink locally.

Sv: Våthumle

peps skrev:

Precis återvänt från nedkopplad semester, plantor kommer. Skall snacka med postombudet om vilket sätt som är bäst för att skicka plantor.

Edit: Jazze: jag vet att jag fått en del mail om plantor, och jag har inte inventerat dem ännu. Blir det skott över får du gärna ett. Återkommer.

Låter kanon!

Sv: Våthumle

Är lite sent ute, men har du något skott / planta / rot kvar att sälja?

Sv: Våthumle

Ingen som har lite sticklingar att skicka när tiden är kommen?

Sv: Våthumle

Även jag anmäler intresse! Bor i Göteborg och delar gärna med mig med hembryggd och lite cash!