SM i hembryggd öl. OBS registrera er innan Fredag!

Hej,
Enligt info på SHBF.se stänger registreringen för öl till folkets val på fredag så skynda er att anmäla era öl så vi inte missar massa gott!

Sv: SM i hembryggd öl. OBS registrera er innan Fredag!

Ser verkligen fram emot detta!

Själv ställer jag upp för andra gången i SM och för första gången i Folkets val. Kommer servera "Fuckin far from Water", en amerikansk brown ale som jag fick guld för förra året (är faktiskt barnsligt stolt över den medaljen) . Hoppas ni kommer förbi och ger era synpunkter. Jag kommer skylta med mitt forumsnick så ni kan hitta mig. Jag vet att flera härifrån ställer ut, ni får gärna ge någon ledtråd till hur man hittar er, för jag vill gärna träffa er och smaka eran öl smile

3 Senast ändrad av Weinkeller (2014-03-19 15:35:09)

Sv: SM i hembryggd öl. OBS registrera er innan Fredag!

Vi från Linköping kommer ha ett litet eget sammanhängande serveringsområde på SM-dagen för att underlätta vid servering etc. så alla inte måste stå vid sin kran/kranar hela tiden. Jag ställer upp för första gången i folkets val med minst tre öl, eventuellt tillkommer en fjärde om jag bedömer den bli klar i tid (därför är fredag som sista registrering olyckligt tidigt lagd). Så här beskriver jag ölen:

SLAKADRICKA
En välhumlad folköl i Amerikansk Amber stil.
Nyckeltal: OG: 1,038 FG: 1,015    IBU: 35        ABV: 2,99%
Malt: Pale Ale, Havre, Cara Ruby, Victory & Pale Chocholate
Humle: Dana, Galaxy, NZ-Cascade & Nelson Sauvin
Jäst: West Coast IPA (Wyeast 1217-PC)

VETEBOMBEN
Ett lageröl bryggd på ett helt oortodoxt vis!
Nyckeltal: OG: 1,059    FG: 1,017    IBU: 95        ABV: 5,48%
Malt: Vete, Maris Otter, Soft Red Wheat, Pale Ale & Crystal 100
Humle: Dana, Centennial, Zythos, Eldorado, Williamette, Citra & Chinook
Jäst: Fermentis Saflager W-34/70

WEINKELLERS STOUT
En fyllig, krämig och komplex Foreign Stout.
Nyckeltal: OG: 1,070    FG: 1,022    IBU: 55        ABV: 6,27%
Malt: Maris Otter, Münchener, Brown, Crystal 130, Rostat korn, Café Light & Chokladmalt
Humle: Southern Cross & Spalter Select
Jäst: Danstar Nottingham

och sen eventuellt då:
WIT THE F..K
En riktigt stark Witbier full (blir man) av smak.
Nyckeltal: OG: 1,100    FG: 1,018    IBU: 40        ABV: 10,77%
Malt: Pilsner, Omältat vete, Vetemalt, Ljust maltextrakt, Socker
Humle: Zythos & Centennial + Witkryddor
Jäst: Belgian Witbier (Wyeast 3944)

Sv: SM i hembryggd öl. OBS registrera er innan Fredag!

Såg också.. lite av slump att det bara är två dagar kvar att registrera folkets val på..  tur där!

Kommer att servera WEISS PRESIDENT i folkets val. En hopfweizenbock. Kom gärna förbi och tjöta lite. Forumnicket finns på tröjan här också..

/Dompan

Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!

Sv: SM i hembryggd öl. OBS registrera er innan Fredag!

Ska absolut kolla in era öl smile

Jag tar med mig en back flaskor av annat också om någon vill byta med mina mediokra försök.

Står nog tillsammans med andra från Örebro; källarknut och frövifors maltvänner.

Sv: SM i hembryggd öl. OBS registrera er innan Fredag!

Jag missade Weiss President tyvärr, Dompan : ( Det var full rulle att står och servera vid kranen får jag säga.

Men jag träffade Vikage, Lindh och Weinkeller och drack goda öl från de två sistnämnda (Slakadricka, Weinkellers Stout och Kung Hoppo). Vikage du får väl ställa ut nästa år wink

Kanske någon mer från forumet som inte gav sig till känna eller som jag av annan anledning inte fattade? (sry isf).

Sv: SM i hembryggd öl. OBS registrera er innan Fredag!

Lite bilder från dagen: http://lindh.olkartoteket.se/2014/04/sm-i-linkoping/