Prima imperial stout
Hej.
Det börjar bli dags att prima mina första imperial stout, men jag börjar bli rädd för att det är för lite jäst kvar med tanke på kolsyran, jag hade ett OG på 1.082 o ett FG när jag flyttade till sekundär på 1.020. Tror ni att det räcker eller bör jag tillföra mer jäst o isf hur? Jag använde 2 pkt US05.
Det andra jag undrar över är hur mycket socker/liter ni rekommenderar för stilen? Man vill ju inte ha för mycket men inte heller för lite som tex omnipollo hypnopompa. Jag hade tänkt mig 5g/L
Jag är väldigt tacksam för svar!
/Harald