Recept på IPA eller möjligen DIPA??
Har precis köpt en säck med 25 kg Maris Otter och tänkte ge mig på en bryggning till helgen, blir en sats på 40 liter.
Jästen jag har är 2 pkt Safeale US05 och jag hade tänkt mig brygga en IPA eller möjligen en DIPA.
Har även ett paket Crystal malt 120 EBC samt Carapils.
Har tyvärr problem att bestämma mig för recept, det skall vara baserat på ovan och den humle jag har sedan innan, vilken är:
Hallertauer Mittelfrüh
Target
Chinook
Challenger
Citra
Perle
Columbus
Saaz
Tettnanger
Northern Brewer
Jag är ute efter en riktig humlebomb mellan 6-8 volymprocent, skulle välkomna förslag på recept baserat på ovanstående:-)