Belgiska öler
Jag postade ett inlägg med många olika frågor nyligen under en annan "avdelning" så jag plockar ut därför ut de mer recept relaterade frågorna här för att se om svaren kan "hagla in".....
För ett par år sedan var jag en hel del och jobbade i Belgien tillsammans med några kollegor från samma företag och med hjälp av våra belgiska vänner så fick jag en helt ny upplevelse gällande öl.
Jag har väl inte direkt tyckt det smakat illa men här väcktes ett intresse för öl som jag burit med mig sedan dess. detta gäller även för de som var med mig från företaget. trots att vi nu jobbar på olika företag så har vi sedan 1,5 år mer eller mindre träffats 3 Onsdagar i månaden och dricker för det mesta ett par par belgiska öl.
Nu till frågorna......
Några favoriter blev:
-Tripel Karmelit
-Bink Blond
-Bink Brun
-Westmalle Tripel
-Westvleteren
Samt några som tydligen bara kan köpas på baren där de bryggs.
Är det någon som smalt någon av dessa och gett sig på att försöka replikera receptet? om Ja, hur blev resultatet?
Jag sitter och funderar på att införskaffa mig en bryggutrustning för att kunna skapa dessa öl som jag tyckte var mycket goda...
Jag hoppas någon har en kopia på dessa öl och att ni kan tänka dela med Er av receptet vilket mycket väl skulle kunna bli spiken i kistan för att ordern skall läggas.