Brewster Brewolution

Hallå alla!

Nybörjare på ölbryggning och vi har redan stött på problem med utrustningen vi valde. Vi bestämde oss för en 20L Brewolution, fick hem allt och kopplade ihop saker och ting. Vi körde igång rengörningsprocessen, satte temperaturen på 100 grader samt tiden på 10 minuter, för att spola rent systemet. Den lägger dock av ungefär var 4e-5e minut och börjar pipa, samt att den visar en symbol i displayen som ser ut som ett kärl med lite vatten i. Sedan måste vi vänta nån halvminut innan vi kan sätta igång värmningen igen. Har vi missat något? Har någon annan stött på detta? Vi hade planerat att köra några omgångar idag men det här har helt förstört. Tacksam för svar.

Sv: Brewster Brewolution

Hur många liter kör ni med vid rengörningen? Om ni har för lite vatten i kan den larma om att den tror att den är tom.

Jag brukar köra den fylld till 2/3 och sen koka i 10 minuter. Sen tar jag undan 10 liter till lakningen och resen hjälper till att komma upp i rätt temp för att mäska in.

Först hade vi ungefär hälften fyllt, började med 10 gradigt vatten som började värmas upp. Ungefär vid 20-25 grader började den klaga första gången och sen pågick det var 4e minut. Vi gick igenom hela reningsprocessen och började värma upp vatten för mäskning men den fortsatte stänga av värmaren var 4e minut ungefär. Sedan tar det ungefär 1-1:30 innan vi kan få igång uppvärmningen igen. Extremt störande, och vi lyckades aldrig nå 100 grader. Vi kom upp i 95 som mest och sedan stängde den ner hela tiden. Känns som om det är ett problem med hårdvaran.

Har varit i kontakt med Brewolution nu och det verkar som om hårdvaran felar. Vill påpeka att den servicen vi fått har varit superb. Dels svarade dom oss en söndag och dels skickar dom ett nytt kärl utan några som helst problem. Hoppas den dyker upp i mitten på nästa vecka så att vi kan fortsätta vårt bryggande.

Har precis packat upp min, och den står bara och piper, det är inte normalt va?
Det ända jag har gjort är att sätta in sladden i väggen.
Se video här https://www.dropbox.com/s/ohylst7gti2hr … 79.MOV.mov

Nope, definitivt inte normalt skulle jag säga. Våran startade upp normalt och displayen lyser fast. Dock lade den av att värma hela tiden och klagade som sagt på att det inte fanns vätska i kärlet. Ta kontakt med Brewolution eller din återförsäljare.

Det var väldigt mycket med två måndagsexemplar på en gång! Hör av er till info@humle.se eller direkt till Brewolution så skall vi se till att lösa situationen så snabbt det bara går.

Brygg gott
Urban

Yes, hörde av mig direkt till danskarna, och fick en ny 2 dagar senare. Funkar perfekt nu. + att jag kan ha den defekta som jäskärl nu smile

Samma här, kom på posten 2-3 dagar senare och den nya funkar perfekt.