Sv: Delar till bryggverksbyggen
Jag har precis beställt en T-klämringskoppling i rostfritt stål för 373:- till lakningssystemet och vill med detta passa på att idiotförklara mig själv.. DOH!
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Delar till bryggverksbyggen
Jag har precis beställt en T-klämringskoppling i rostfritt stål för 373:- till lakningssystemet och vill med detta passa på att idiotförklara mig själv.. DOH!
Varför då?
En bra hobby får kosta.
:-)
Tycker bara att det är vansinnigt dyrt för en sådan liten pryttel, men jag vägrar att kompromissa så jag får ju skylla mig själv! ![]()
Jag tycker det är lämpligt att lägga in det här i den här tråden också.
"Kolla här och kolla priset ! Handknackat (värmande bryggromantik men helt möjligt)
http://www.copper-alembic.com/ns/category.php?id_category=143"
Min son beställde andra grejor därifrån (passar inte i det här forumet). Fem dagar efter beställning stod FedEx vid dörren.
Beställde en timer anpassad för bryggning samt en buzzer från Auber Instruments idag. Verkar väldigt smidig och enkel att knappa in alla humlegivor enligt recept och hålla koll på vörtkoket. Den är tydligen helt nyutvecklad och skall börja säljas i veckan.
Finns ju Timer i Beersmith också, ska ta och utvärdera den vid tillfälle.
jag körde beersmith timer i iphonen vid senaste brygg. Jag måste säga att jag aldrig haft sån stenkoll på tiderna förr. Jag tycker den fungerar bra.
jag körde beersmith timer i iphonen vid senaste brygg. Jag måste säga att jag aldrig haft sån stenkoll på tiderna förr. Jag tycker den fungerar bra.
Brew Timer för Android funkar fin fint det med (gratis)
https://play.google.com/store/apps/deta … &hl=en
Hej!
Eftersöker tips på hur man kan fixa en vettig dragavlastning till elpatronen nedan. Ser det som en risk att kablarna "bockas av" där dom ansluter i patronen. Det jag funderat på är att trä på en krympslang och fylla hålrummet med kemisk metall. Dock blir det rejält varmt så jag vet inte hur det blir med hållbarheten. Kemisk metall klarar 160C. Vad tror ni? Förslag på annan lösning?
/Dompan
Humlebladet → Utrustning → Delar till bryggverksbyggen