PID rex c-100

jag köpte denna på ebay och ett SSR... men tydligen måste jag hålla på och löda en massa inuti den för att det ens ska gå ihop med ett SSR... vet att jag sett en väldigt bra bildbeskrivning på hur detta ska genomföras här på humle... men jag hittar verkligen inte den tråden... någon som kan hjälpa mig hitta den eller någon liknande beskrivning? samt hur man kopplar ihop SSR med PID korrekt

Im so HoppI

2 Senast ändrad av kamelryttarn (2014-02-21 09:29:56)

Sv: PID rex c-100

Mitt råd: Skit i att löda å modda. Köp ett SSR som går att styra med 230VAC istället så behöver du inte göra något. Så kör jag.

Min C-100 visade sig vara en kina-kopia. Funkar rätt ok, men saknar vissa av funktionerna som orginalet har.

Här finns lite mer info

Relax, don't worry... Have a homebrew!

Hahahaha vi har ju tydligen pratat om det här förut smile såg jag nu.... Du skulle inte kunna tänka dig att ta någon bild på hur du har kopplat?

Im so HoppI

4 Senast ändrad av kamelryttarn (2014-02-21 13:56:16)

Kommer inte ha möjlighet att göra det på ett litet tag. Kan du kolla på ditt SSR om det är DC eller AC-modellen? Om det är DC tycker jag faktiskt du gör bäst i att beställa ett nytt med AC-styrning på ebay. Det är enklast så om du inte vill modda och grejja eller köra med extern DC-nätdel vilket bara känns krångligt.

Ssr-25 DA står det...

Port 1&2 24-380v AC
Port3&4 input 3-32v DC

Im so HoppI

Då är det en DC-modell. Den kräver styrning med likspänning. (Pin 3 och 4)

Jag hade köpt nytt och det du vill ha är SSR-25AA (i motsats till DA)

Då har jag skickat efter 2 sådana.... Jag har även en n2006p... Vad ska jag ha för ssr till den?

Im so HoppI

8 Senast ändrad av kamelryttarn (2014-02-21 16:04:07)

Jag hittar inte så mycket bra info på den men jag skulle tippa på AC även till den. Har den en växlande reläutgång?

Om den ser ut EXAKT så här så ska du använda det relät du redan har (SSR-25DA) och ansluta det till pinne 6 och 7. Tänk på polariteten bara.