23 kilo helmalt, Weyerman Pale Ale säljes. Göteborgsområdet.

Hej!

Råkade köpa helmalt inför min första bryggning... Insåg det först när jag öppnat förpackningen. Säljer den gärna till någon som kan tänkas behöva lite basmalt, och som gärna vill ha hel sådan.

Ha det gott!

Sv: 23 kilo helmalt, Weyerman Pale Ale säljes. Göteborgsområdet.

MartinOhman skrev:

Hej!

Råkade köpa helmalt inför min första bryggning... Insåg det först när jag öppnat förpackningen. Säljer den gärna till någon som kan tänkas behöva lite basmalt, och som gärna vill ha hel sådan.

Ha det gott!

Vill minnas att bryggbutiken Pot Belly i Göteborg krossar malt som inte behöver vara köpt där mot en avgift. Det kan ju vara ett alternativ om du inte har en egen kross.

Sv: 23 kilo helmalt, Weyerman Pale Ale säljes. Göteborgsområdet.

Finns väl många i göteborgsområdet som kan hjälpa till med krossning annars? Sätt in annons under hjälp sökes

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: 23 kilo helmalt, Weyerman Pale Ale säljes. Göteborgsområdet.

Vart bor du i Göteborg? Jag kan tänka mig att köpa allting.

Sv: 23 kilo helmalt, Weyerman Pale Ale säljes. Göteborgsområdet.

Hej!

KB, jag bor i Sävedalen (tekniskt sett inte Göteborg..). Jag kan också frakta malten om du vill. Som jag nämnde är förpackningen öppnad. Jag har använt 2,5kg av 25kg.

Tack för PotBellytipset också Getingen!

Har inte varit inloggad på ett tag, därav det sena svaret. smile

Ha det gott!

-Martin