Jäsningsproblem

Hej,
jag tänkte experimentera lite med att laga ett lageröl jäst med äkta lagerjäst. För experimentet införskaffade jag maltextrakt, humle och jäst (2007 Pilsen Lager Yeast). Jästen var av Wyeasts nya 125 XL Smart Pack, så jag tänkte att jag inte orkar laga en förkultur för denna sats på 15 liter. Jag spräckte den indre påsen på jästen och lät jästen svälla upp. Då jästen var aktiv så kokade jag maltextraktet tillsammans med humlen i ungefär en timme, kylde ner "ölen" till ca 20 grader, rörde ordentligt om för att syresätta den och hällde i jästen.
Nu gjorde jag troligen ett fel då jag genast förde ölen till kallt, ca 8 grader var det i min källare, men efter 30 timmar så hade inget hänt. Jag tog en funderare och tog tillbaks upp ölen till rumstemperatur för att få liv på jäsningen. Nu har det gått ca 36 timmar men inget har ännu hänt, förutom att ett visst tryck har uppstått i tunnan, som troligen beror på värmeökningen. Är min sats förlorad eller borde jag ännu vänta och se om den vaknar upp? Borde jag försöka röra om den igen för att ge mer syre åt den?