Nån som har recept på julöl med spraymalt?

Hej!

Tiden börjar bli knapp inför jul o jag kom på att ett eget julöl hade ju varit gott! Har tyvärr inte tid för ett helmalt..
Så efter ha testat en variant av köksbryggeriet så är jag mer ute efter ett eget julöl än att det måste vara världsklass ;-) Jag hade tänkt mig ett kok på 5 liter. Men hur ska man tänka o hur ska man krydda för bästa resultat? Jag antar att ni är många där ute med god erfarenheter :-)
Jag är tacksam för alla tips jag kan få.

Mvh //Harald