BIAB-påse och -galler för 50l patina?
Såg att det fanns en "mäskpåse terylen 30 x 30 x 35 cm" (artikelnummer: 8393) och ett BIAB-galler (artikelnummer: 829035) i sortimentet. Någon som vet om dessa skulle funka i en patinagryta på 50 liter?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → BIAB-påse och -galler för 50l patina?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Såg att det fanns en "mäskpåse terylen 30 x 30 x 35 cm" (artikelnummer: 8393) och ett BIAB-galler (artikelnummer: 829035) i sortimentet. Någon som vet om dessa skulle funka i en patinagryta på 50 liter?
Terylenpåsen är passar precis i Patina 36l, något liten kanske. Galler har jag slutat med då jag inte värmer efter jag stoppat i malten.
Sydde egen från IKEAs Sarita-tyg till Patina 50l. 50 spänn? Gjorde en av myggnät först och även om den fungerade bra så tyckte jag maskorna var i största laget. Sarita är riktigt bra. Har börjat skippa galler/stänkskydd också och trots mashout inte bränt påsen. Finns det någon på forumet som bränt sin biab-påse??

Jag har bränt mina påsar ett antal gånger innan jag fixade ett bottengaller. Tror det har med att man känner sig bekväm med sitt sätt att brygga och glömmer bort tiden hehe. Så för mig har det varit handhavande fel.
Schyssta bilder vilken kamera och objektiv?
Tack, 1dsmk3 o 50/1.2L.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Humlegården → BIAB-påse och -galler för 50l patina?