Är något fel på min veteöl?

Hej,

Jag gjorde en veteöl nu i helgen och använder WYEAST Brewers Choice WeihenstephanWheat smackpack jästen.

Första dagen efter den satt igång och jäsa så luktade det typiskt veteöl av det.

Men nu luktar det mest ägg. Vad beror det på?

Jag har använt mig av San Star och rengöringsmedel för göra rent allt.

Temperaturen visar 16-17 grader men det kan vara kallare eller varmare, svårt att säga men troligen inte varmare.

Vad är det som händer? Normalt? Vad är fel om inte annat i så fall.

Tacksam för svar

Sv: Är något fel på min veteöl?

Helt normalt för den jäststammen. Doften kommer att klinga av.

http://www.olprovningar.se/