Brandsläckare för kolsyra i Norrköping?

Någon som vet om det går att få tag på ombyggda brandsläckare i Norrköping med omnejd?
Eller om någon som vet någon som fyller de isåfall kunde man köpa en tom från Humle.se
Frågade Kidde AB  i Norrköping men de ville inte fylla.

Sv: Brandsläckare för kolsyra i Norrköping?

Har har jag och flera andra hembryggare i Linköping under många år fått våra tuber fyllda och även köpt begagnade sådana. Konstigt nog står det inget på hemsidan (den är ny) om att de tillhandahåller kolsyra men jag betvivlar att de slutat med det. Stället ligger nära ishallen Cloetta Center - således på Norrköpingssidan om stán.

http://www.linkopingsbrandservice.se/index.php

3 Senast ändrad av Extatiskt Rasande (2012-03-15 14:59:56)

Måhända dum fråga, men men...

Är det något särskilt man bör tänka på när man fyller sin tub? Jag har en sådan ombyggd brandsläckare från humle.se. Går den att lämna in på vilken gasfirma som helst eller ska det vara någon speciell "livsmedelshantering" eller liknande?

Jag vill återigen väcka denna fråga eftersom det snart är dax för mig att fylla på kolsyra och jag bor i Norrköping.
Jag har pratat med Brandexperten som inte kan fylla co2 och de sa även att Presto Brandsäkerhet som fyllt tuber tidigare har gjort sig av med sin stora tank.

Någon som har koll?

En ölkran gick sönder för mig inatt (slangen släppte från fästet pga dålig kvalité från Lundteknik), 18 liter weißbier rann ut och all kolsyra försvann ur tuben. Jag har fortfarande inte hittat någon som kan fylla tuber i Norrköping. Suck, det här har inte varit en bra dag...

Har varit på Paintballcentrum på E22an som har två stora tuber men tyvärr fel gänga för fyllning till öl. Jakten fortsätter...

7 Senast ändrad av vetikatten (2013-11-14 20:34:05)

Lindh skrev:

En ölkran gick sönder för mig inatt (slangen släppte från fästet pga dålig kvalité från Lundteknik), 18 liter weißbier rann ut och all kolsyra försvann ur tuben. Jag har fortfarande inte hittat någon som kan fylla tuber i Norrköping. Suck, det här har inte varit en bra dag...

Fan så trist sad , vad är det för gänga på din tub?

Hittade en länk; http://www.brandskyddspartner.se/index. … Itemid=144 har du kollat med dom?

470kr för 6kg ska Brandskyddspartner ha men det tar 7-10 dagar. Skickar till Uppsala via Stockholm. Det blir en resa till lkpg nu så är helgen räddad!