Dela upp brygden, bra idé?
Tja!
Nu börjar det bli dags för nästa brygd, en pale ale på 10 liter men jag tänkte dela upp den o jäsa i 2 5-liters dunkar, är detta en bra idé? Hur mycket kan kan man fylla en dunk utan att riskera att det jäser över?
Anledningen är att jag vill torrhumla dem olika. Sista frågan är hur mycket jäst (US-05) man ska ha, räcker ett halvt pkt i varje?
Jag är tacksam för svar.
/Harald
