modestrick: tack så mycket!! 
Du ska inte köra en 21kw gasol inne, det kan jag säga med en gång! Sörj för god ventilation som det brukar heta. Men toptier-en är ett monster. Grymt bra, prisvärd, men som sagt. Inte inomhus.
Induktionsplattor finns i billig variant på 2000w för 300-500kr, jag kör själv med Kjell o Company variant som reades hårt för ett halv år sedan.
Sedan finns det mellanvarianten Cloer 6650. Grymt snygg, gedigen, tysk, värmer förmodligen inte snabbare än Kjelles variant men kostar från 1000 och uppåt.
Sedan har vi monstervarianter som är för industri/restaurangkök. Här får du fördelen att de finns i högre wattstyrka, typ 3200w, men de kostar en rejäl slant och kräver 16A och ibland 3-fas.
Ska du brygga upp till 25 liter räcker det med en 2000watts induktionshäll. Ska du upp till 50 liter så måste du komplettera med någon form av värmekälla, t.ex. en grilltändare på 800w för 79kr från Kjell o Company eller Claes Olsson. Kom ihåg att använda en lös jordfelsbrytare på den bara för säkerhets skull.
Här är min platta på gång med ett 20-liters kok i min Patina 50 + tappkran. Liggunderlag från Claes Olsson (ja jag har köpt ett nytt, det gamla såg för sorgligt ut om någon minns, sitter nu som extraisolering på min hink-i-hink):