Var köpa snabbkopplingar i sthlm?

Jag skulle behöva tre snabbkopplingar till min fatanläggning. En 12,5->9,5 och en 9,5->2x9,5 (mm). Eller ännu hellre en 12,5->2x9,5 men nån sån har jag inte hittat

http://www.mamut.com/homepages/Sweden/1/18/beerbar/644.jpg

Dessa finns ju på t.ex. beerbar.com, men det känns lite fånigt att pröjsa +100 kr i frakt på grejjer som kostar 40 spänn. Finns det nån affär i stockholmsområdet (gärna centralt) som säljer snabbkopplingar?

2 Senast ändrad av Peter (2006-05-05 22:23:40)

Sv: Var köpa snabbkopplingar i sthlm?

Jag har haft samma problem.
Det är rent bedrövligt vad svårt det skall vara att få tag på rätt kopplingar.
De enda jag vet som säljer snabbkopplingar smidigt till privatpersoner (utöver humlegården) är http://lundteknik.se samt www.elfa.se. Övriga företag jag talat med säljer endast i stora kvatiteter (minst 100 kopplingar).
Det finns dock ett företag som har (nästan) allt och det är micromatic (www.micromatic.com) De har en svensk "division" och jag har köpt bl.a. kranar från dem. De har ett stort utbud och är dessutom billiga. Problemet är att de är lite svåra att ha att göra med. Efter beställning tog det ca. 4 mail och 5 telefonsamtal innan de skickade prylarna. Jag gissar att de prioriterar storkunder...
Hittar du ett företag som säljer kopplingar etc. så lägg gärna ut det här. Jag utgår ifrån att vi är fler som behöver...

När vi ändå snackar om kranar, om någon vet vart man kan beställa plastkranar som funkar till en vanlig bryggtunna så posta gärna. Har letat arslet av mig utan resultat.

Vin och vänskap smakar som bäst då de blivit gammla.

Hej
Det finns ett företag BevTec, Ostmästargränd 1, Årsta, Sthlm som har John Guestkopplingar av alla dimensioner (utgår från att det är sådana att döma av bilden). Innan Humlegården fört in sådant var jag på BevTec och fick köpa några kopplingar och restriktorslang. Möjligen säljer de, officiellt, bara till företagskunder, men tar du dig dit verkar det inte vara något problem.

Tackar för tipset! BevTec blir perfekt då det ligger nära mina päron. Sticker dit i veckan och kollar.