Sv: Posta en bild på eran hembryggda öl!
Skumt men provade en cooper lager ikväll igen, denna var blaskig som en cooper ska vara och lite besk som en cooper så det verkar vara varannan dålig :-(
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Posta en bild på eran hembryggda öl!
Sidor Tillbaka 1 … 8 9 10 11 12 13 Vidare
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Skumt men provade en cooper lager ikväll igen, denna var blaskig som en cooper ska vara och lite besk som en cooper så det verkar vara varannan dålig :-(
Two-Faced Barleywine, ett brettat Engelskt Barleywine på dryga 11% som lagrats med behaglighet i ca 2,5år. Maltig, brettig och lite bitter, passar perfekt till Boxholms olika kryddostar.
En helt färsk IPA bryggd med Waimea, Eldorado och Sothern cross. Speciell doft med mycket örter, gräs och melon typ åt det Engelska hållet, smaken är mer amerikansk av barrig citrus och en del stenfrukter. Grymt skum i Isat Hoogaardenglas..

APA med stadigt mycket Nelson i!

Vi har gjort ett ChampagneÖl som vi kallar Valentin Cervisia som vi är väldigt nöjda med och dessutom lagt mycket krut på hemsida och fotografering etc.
http://www.valentincervisia.com är platsen att läsa mer på. Skål!
@Lindh: Ambitiöst, finns det tid över för annat eller är det öl som livsstil?
Mycket snyggt är det iaf.
@Wein: Tack tack!
Tid över för annat? Det är väl du som brygger mest i Sverige skulle jag tro
Jo jag har heltidsjobb, småbarn, fru, 2 hundar, villa med 2' kvm gräs som ska klippas etc. Det ser ju ut som man inte gör annat än att brygga men riktigt så är det ju inte. Valentin Cervisia har vi jobbat med sen i höstas. Hemsidan som Emanuel (andra delen av Valentin Cervisia) har gjort är grymt avancerad med html5, adaptiv skalning och en massa andra buzzwords som jag inte fattar något av men det är ju enkelt för honom som jobbar med liknande dagligen. Själv är jag ju reklamfotograf så bilderna var ingen jätteutmaning. Att utveckla receptet har däremot tagit sin tid och energi..

1. Slaka Sensaison 2 (French Saison Wyeast 3711): OG 1,051 ; FG 1,003 ; Inget socker ; Stegmäskad 63C+68C
Ingen bra bild och verkligen ingen snygg öl med diverse jästflager i och halvdrucket glas men jag kunde inte hejda mig och förevigade tillfället med Biltemas Bayerblock
.
Men det är en riktigt bra öl endast 33 dagar gammal. Riktigt torr men ändå med mjuk munkänsla och lite kvardröjande sötma med milda estrar och en dos ädelhumle i doften, kanske lite subtil kryddighet mot slutet med reservation för delvis pollen fucked up näsa. En öl som inbjuder till klunk efter klunk efter klunk eftersom den känns så lätt och fräsch.
Kwak clone. Saknar lite kropp, kommer inte riktigt ihåg hur originalet smakar. Men god är den.

Nybörjartur, första bryggningen.
Lager som försök till kopia av Mariestad.
Blev dock lite maltigare är MB.

Vårt Rochefortplagiat börjar arta sig!
En 3-stegs dekoktionsmäskad weissbier med vetemalt, puffat vete och pilsnermalt. Lagomt underpitchad med Bavarian Wheat Blend jäst. All tid i världen är lagt på bryggning och jäsning. Nära noll tid är lagd på etiketten.. ![]()
En fantastisk öl i mitt tyckte! (lätt partisk)

Enkel sommar öl gjord på en Draugh från Cooper jäst 2veckor i 20grader sedan 2v i 15 grader och kall krash i 3dygn, lät den sedan jäsa på flaska i 3v runt 20 grader och lagras sedan i källaren som är på 12grader, godast när den stått 2dygn i kylen och är riktigt kall
Blev på 5,5 %
taskig mobil bild men god öl.

I glaset, min PaleAle/SessionIPA ”Victor”. Den bästa öl jag gjort helt klart. Den var sagolik de första 3-4 veckorna med kraftig fruktighet o ljuvlig arom. Nu är den ”endast” supergod. Kraftig tropisk humle balanserar mot tallbarr och citrus. Lätt malt och inga spritiga toner som tar över. Bra skum med små bubblor som ligger kvar genom hela drickandet. Fin kropp, det märks inte alls att den är gjord med biab. En perfekt sommar öl helt enkelt.
Ni kan läsa om bryggningen här: http://lindh.olkartoteket.se/2013/05/br … -pale-ale/
Ett kollage på vad som finns i fatkylen just nu.
Cascarillo
SMaSH med Maris Otter och Amarillo
Pilsner No.6
Pilsner No.7
Alla grymt goda och svåra att hålla sig borta från, tur att det är semestertider!

New albion ale clone.
När man ser mina bilder så verkar det här glaset vara typ det enda jag har. Hahaha.
Men jag har nog runt 50 styck eller nått.

Min Imperial IPA "Buckenezzar". En skön sommarkvällsvärmare, skål!
Finns riktigt fina öler här ser jag!

Väldigt sparsamt lakritsrot och aniskryddad albion Ale clone med lite extra bramling X som ett tillskott på cascaden och en blandning av Marris otter och briess pale malt som enda malter. Mäskad så lågt som 64C men ändå fyllig.
Nöjd som fan med skummet på den.

Min IPA som skulle varit en APA "Victor II". Välhumlad och premiärkörd i Corneliusfat. Recension, recept och länk till själva bryggningen finns som vanligt här: http://lindh.olkartoteket.se
LIte OT, men vart har du hittat det glaset utan logga Lindh? Har letat efter just sånna ![]()
LIte OT, men vart har du hittat det glaset utan logga Lindh? Har letat efter just sånna
Nu kan jag inte svara på var Lindh har köpt sitt/sina men de finns på sejdelshoppen
Sidor Tillbaka 1 … 8 9 10 11 12 13 Vidare
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Posta en bild på eran hembryggda öl!