Nya svenska bryggerier

Jag är numera väldigt sällan på SB och handlar öl, men ibland är det kul att få lite ny inspiration wink
När jag gick igenom nylanseringarna för maj månad slog det mig hur många nya bryggerier som poppat upp de senaste året. Superkul, men jag är inte den som handlar öl på måfå.
Ni som brukar prova igenom allt nytt och som hänger på ölmässor, har ni några bra tips?
Jag har iaf tänkt beställa något från Brygghus 19 för att stödja en humlemedlem smile

Sv: Nya svenska bryggerier

svensson.lu skrev:

Jag är numera väldigt sällan på SB och handlar öl, men ibland är det kul att få lite ny inspiration wink
När jag gick igenom nylanseringarna för maj månad slog det mig hur många nya bryggerier som poppat upp de senaste året. Superkul, men jag är inte den som handlar öl på måfå.
Ni som brukar prova igenom allt nytt och som hänger på ölmässor, har ni några bra tips?
Jag har iaf tänkt beställa något från Brygghus 19 för att stödja en humlemedlem smile

Vet ej om du gillar "modern" Pale Ale, men om;
Poppels APA är fantastisk. Ren, frisk, torr & fruktig.
Mikellers K:lek är också toppen. Lite bonnigare, och mer bredbent :-)
Fed nok. som dansken säger...

3 Senast ändrad av brandemannen (2013-05-31 06:07:16)

I Juli får du stötta en andra humlemedlem då Svensson. Då kommer 2 av våra biror på bolaget, en saison och en lite starkare pale ale. Vi har sålt på krogar i Åre, Östersund och Umeå sedan mars men bolaget tar lite mer tid. Eftersom vi finns på beställningssortimentet men är lokal leverantör så omfattas vi av bolagets egen logistiklösning så det ska funka fint att bara beställa exakt de antal flaskor man vill ha till valfritt bolag.
Www.jemtehedbrande.com

Vi befinner oss uppenbarligen mitt i en revolution. Kul!

slussenporsche skrev:

Vet ej om du gillar "modern" Pale Ale, men om;
Poppels APA är fantastisk. Ren, frisk, torr & fruktig.
Mikellers K:lek är också toppen. Lite bonnigare, och mer bredbent :-)
Fed nok. som dansken säger...

Tackar! Jag drack faktiskt en K:lek igår. Den var rätt ok, kanske en anings för besk eller lite för tunn beroende på vilket håll man vill gå.
Jag borde kanske skrivit att jag är mer intresserad av ljusa öl, fast det enda som går helt bort är bock och imp. stouts

brandemannen skrev:

I Juli får du stötta en andra humlemedlem då Svensson. Då kommer 2 av våra biror på bolaget, en saison och en lite starkare pale ale. Vi har sålt på krogar i Åre, Östersund och Umeå sedan mars men bolaget tar lite mer tid. Eftersom vi finns på beställningssortimentet men är lokal leverantör så omfattas vi av bolagets egen logistiklösning så det ska funka fint att bara beställa exakt de antal flaskor man vill ha till valfritt bolag.
Www.jemtehedbrande.com

Absolut! Det blir definitivt minst en saison beställd till SB Samarkand i Växjö.

Be dem ta in ett par extra big_smile hehe

Revolution var ordet. Här I jämtland har det senaste året förutom vi poppat upp 4 små bryggerier till (om man räknar med härjedalen). Och folk gillar det. Bryggvolymer från 50 liter (minsta) till 5-600 liter som vi brygger. Grymt kul. Man undrar bara när marknaden blir mättad. Men ärligt talat så hellre många små än några stora. Jag tror inte vi sett slutet på resan ännu.

brandemannen skrev:

Www.jemtehedbrande.com

Vad roligt! Och saison svämmar ju bolaget knappast över av. Var inte blygsamma, utan säg till här när det blir släpp!

http://foodheadbrewery.blogspot.se

Sitter och har lite funderingar över att brygga ett Brage-öl dvs. ett öl för idrottsklubben Brage. Klubben har ett öltält/restaurang där de säljer öl i samband med matcherna och det vore en dröm att få sitt öl lanserat där.

Ni som gett er in i branschen har nog svaret. Är det en stor process man måste gå igenom innan man får tillståndet att sälja sitt öl till lokala krogar?