1 Senast ändrad av Thomas Fransson (2013-05-17 00:51:47)

Smal kyl (50cm)

Hallojsan

Är på gång att flytta, nya stället har ett litet utrymme i anslutning till köket där jag tänkte ställa en kyl för att montera 1-2 tappkranar i köksväggen.
Problemet är att dörröppningen bara är 51cm och att jag är för lat för att bila upp större dörröppning med allt vad det innebär.

Har kollat runt lite i all hast och det finns ett par kylar med yd. 50 men hur stora är de invändigt?

Idag kör jag cornelius CC vilka är aningen mer bulkiga än NC, men jag är villig att köpa ett par NC om det är vad som krävs för att slippa gå ut i garaget för att fylla upp glaset.

Innan jag sätter mig i bilen och kör runt till vitvaruhandlarna med två fat tänkte jag därför höra efter -
Finns här någon som har en 50cm bred kyl i modell som fortfarande finns på marknaden som kan dela med sig av info på antal fat som rymms?

I dagsläget kör jag cornelius modell CC plus ett par andra i liknande storlek. Men jag misstänker att man ska ha tur om man kan klämma in två NC?
Alla tips, erfarenheter uppskattas. (Annars måste jag tvinga ner Scaryeyes till malmö på öl mat och kylbygge. Vilket iofs inte låter så otrevligt om vi skippar kylbygget.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Smal kyl (50cm)

HA! Vi kan "bygga" kyl med två glas i varje hand!

Men har du funderat nåt på ett kylrum??? Låter som om du är på G att flytta till hus? Då är möjligheterna ofantliga helt plötsligt.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Kan inte svara på din fråga men kan tipsa om Prisjakt som jag använde när jag skulle hitta nya vitvaror med lite specialmått.
Gå till kategorin kylskåp och utöka filtreringen så kan du få fram exakt de mått du vill ha.

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Antar att du måttat fönsterna också?