Keykeg
Blivit lite nyfiken på Keykeg 20 l. Någon som kör med det? Vet någon om det finns återförsäljare i Sverige?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Keykeg
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Blivit lite nyfiken på Keykeg 20 l. Någon som kör med det? Vet någon om det finns återförsäljare i Sverige?
Nope ingen i Sverige, Nederländerna är den närmsta. 1 pall (36st) är minsta ordern plus fyllnadshuvud.
Cirkapriser
Fat: €9.95st
Fyllnadshuvud: €125
Plus frakt och fatkopplingar om du behöver sådana, dom är schweindyra.
Om du vill ha mail och mer info får du gärna PM'a mig.
Jag insåg också när jag luskat lite att det blir alldeles för dyrt. Tack för hjälpen ändå Thomas!
Ingen fara, var inte säker på om det var till hemmabruk eller i större skala.
Klart att det finns varianter runt det hela som att ex. köpa fat från ett bryggeri i din närhet. Men fylling och servering blir ändå ganska kostsamt.
Investera i corneliusfat och bygg dig en fattvätt.
http://youtu.be/u92f2PYXDV8
(shampoflaskorna är så klart optional
)
Nä det var tänkt för hemmabruk. Kör Corneliusfat idag som jag egentligen är väldigt nöjd med, (ingen väg tillbaka till flaska) men tänkte lite kompaktare format. Men en fattvätt ligger definitivt i pipen. (Har sedan länge redan sneglat på din. :-) Om inte annat för att få ned PBW kontot som är ansenligt.
Tips!
Blev sugen på en egen tvätt så jag googlade lite... http://www.conrad.se/FONT%c4NPUMP.htm?w … 81_0813008
Precis! kanske lite kort teleskoprör 26 cm. Undrar hur varmt vatten dom pallar?
Det står att den kan skjuta vatten 1.6, och att den kan dränkas med 1.5m vatten, det är nog bara 26 cm ihopfällt.. ![]()
Jag kör min på 60-65C utan problem.
Tips är att inte köpa en allt för klen.
Röret kan bytas ut till hembygge
Vad har du för sort då Thomas?
Så, då vart fattvätten byggd. Julas fontänpump på 33 l/min (2000 l/ tim) står för sprutet. Som Thomas tidigare sagt så kan jag genom att snabbt provköra i luften konstatera att en kapacitet på under 1500 l/min. måste vara bortkastade pengar. Tyckte det var gränsfall med denna. Ska provköra skarpt på söndag på mitt jäskärl som är i tranparent plast. Återkommer med rapport och kanske en liten filmsnutt.
Sorry för sent svar. Min pump ligger nog i de faggorna. +2000L/h letade efter en rejäl.
Det är lugnt Thomas. Här är en länk till videon från provkörningen
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Keykeg