Omältat korn?

Har tänkt att slänga ihop ett torr stout av enklare modell om några bryggningar. (om jag nu får bryggt allting jag funderat ihop(och har ingredienser till) blir runt 140 liter i ca 20 liters satser dock och det innan sommaren).

Nu funderar jag lite på var man ska få tag i omältat korn. I det jag har läst på så är smaken och effekten på ölet det ger inte stort men ändå kännbar och då jag är ute efter en ganska traditionell stout får jag ge mig ut och leta.

Misstänker att det nog skulle gå att hitta i välsorterade livsmedelsbutiker men är lite osäker på vad jag ska leta efter. Rent kornmjöl antar jag är ganska lätt att få tag på men jag föredrar helt klart hela korn.

Sv: Omältat korn?

Köp det som kallas korngryn.
Finns att få tag på "överallt".
Det är grovt krossat korn, ser precis ut som krossad malt.
Helt perfekt till en torr stout.
Har använt det massor med gånger.

Kenneth skrev:

Köp det som kallas korngryn.
Finns att få tag på "överallt".
Det är grovt krossat korn, ser precis ut som krossad malt.
Helt perfekt till en torr stout.
Har använt det massor med gånger.

Och JAG som funderat på att använda det upp till flera gångar och inte vågat detdärför jag hållar på att bli gammal och tråkig!!!!!!!!!!!! Nu får jag ge fan i det och bli mitt gamla jag, och nästa gång jag bryggar stout använda korngryn. Tack för tipset får jag väl säga Kenneth, fast det inte var jag som ställde frågan. Angående gammal och tråkig och jag måste bli mitt gamla jag - nästa bryggd blir vildare och mer vågar än någonsinn -  jag måste hämnas!!!!!!!!!!!!!:-) När receptet är klart ska jag publicera det i rätt tråd och den mest skeptiska till ölen får en flask:-)

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Tackar. Då är det ju bara till att gå ner till den lokala livsmedelsaffären när det vankas stout bryggning.