1 Senast ändrad av jan_johansen (2006-04-28 08:23:25)

Kölsch & Belgo Strong Golden Ale

Bryggde en Kölsch för inte så länge sedan och igår firade jag att ha fåttt digitalkamera:-) Läg märke till skummet - bilden är tagit ca. 5 minuter efter jag hällde upp ölen:-)

http://www.humle.se/punbb/images/upload/91_K%D6LSCH.JPG

Samtidigt gjorde jag en bild av min och tors Belgiska Starka Ljusa Ale - ser också fin ut:-)

http://www.humle.se/punbb/images/upload/DJ%C6VELSK%20ALE.JPG

Tyvärr är min lägenhet ganska mörk så ölen ser mörkare ut än de är.

/Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: Kölsch & Belgo Strong Golden Ale

Var är bilden?

3 Senast ändrad av jan_johansen (2006-04-28 08:24:45)

titta igen:-) Redigerade lite grejor:-)

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Det är väl norrlandsmörkret wink

hehehehehehehe - ja det skulle inte förvåna mig:-) Men annars ser de ju fina ut eller hur?:-)

ALBA GU BRATH

Om det gått 5 minuter ser skummet kanon ut! smile

/Fredrik

Är diset jäst eller protein? Jag inbillar mig att ibland påverkar suspenderad jäst skumbildningen. Nästan så jag känner fenoldoften bara jag ser bilderna smile

/Fredrik

köldgrymling men även dårlig ljus - man skulle inte tro det, men den belgiska alen - bild nummer två är faktiskt kristall klar....ja - jag vet det låtar tokigt men det är alltså sant

ALBA GU BRATH

Håll glaset mot fönstret när du tar en bild på ölet eller sätt ett vitt papper bakom så blir det bättre.

ok. Ska prova:-)

ALBA GU BRATH