Vatten hjälp?!
Hej bryggarvänner!
Har fått siffror på mitt vatten på Orust (gammel grävd brunn).
Vattnet är mycket mjukt. Hårdhet 1,6 tyska grader (dH*).
Går det att åstadkomma en torr frisk humlebomb i apa/ipa stil på detta?
Ph: 6,9
Ca: 5,7
Mg: 3,6
So4: 11
Na: 12
Cl: 16
Hc03: 20
Vad bör tillsättas? Jag brygger BIAB med 20l i "inmäskvolym".
Enorm tacksamhet tillskänkes...
Adam