Humleextrakt?

Ni har inte funderat på att ta hem humleextrakt till sortimentet?
Jag har funnit att många klonrecept av Russian River's Pliny The Younger samt Pliny The Elder innehåller humleextrakt, då Vinnie Cilurzo har uppgett att detta används på bryggeriet.

Jag har själv kikat på att eventuellt köpa via någon amerikansk nätbutik, t ex Yakima Valley Hops.
http://www.yakimavalleyhops.com/SearchR … mp;Submit=

Men om ni har planer att ta hem humleextrakt så beställer jag hellre från er.

Sv: Humleextrakt?

Jag vet inte om extrakten som finns på pgw.se motsvarar det du vill ha?

Tack för tipset Weinkeller!

Jag får läsa på om det är några skillnader på olika typer av extrakt.

Det finns väl olika extrakt för arom/smak och för beska.

Jupp!

kolla även
http://bryggbolaget.se/
Står under Tillsatser & rengöring

megen skrev:

Det finns väl olika extrakt för arom/smak och för beska.

Ja, och även olika typer av extrakt för beska. Det som visades i den amerikanska länken ovan var extrakt som skulle kokas precis på samma sätt som bitterhumlen. Men det finns också färdigisomeriserat humleextrakt (vattenlösning) som ger beskan direkt utan kokning.

När det gäller smak- och arom finns, förutom humleoljorna som Bryggbolaget hade, även "humletabletter" som jag använt. Där finns dock inte såvitt jag vet några olika varianter likt humleoljorna att välja på. De här humletabletterna är dock mera koncentrerade och enligt min uppfattning mera lättanvända och "fräschare".

Köpte på skoj en flaska humlearom märkt "citrussy"
doserade ett glas pale ale med den och fick genast en pale som luktade och smakade Ajax allrengöring  citrus, eller kanske va det wc-anka citrus...?

Citrushumle va där dock inte.
Det är helt andra grejer i dessa arompreparat än de ex firestone använder.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Thomas Fransson skrev:

Köpte på skoj en flaska humlearom märkt "citrussy"
doserade ett glas pale ale med den och fick genast en pale som luktade och smakade Ajax allrengöring  citrus, eller kanske va det wc-anka citrus...?

Citrushumle va där dock inte.
Det är helt andra grejer i dessa arompreparat än de ex firestone använder.

Men fy fan. Jag hatar sådana lukter. Köper man diskmedel med lukt så biter den fast som Satan i all plast man diskar, riktigt jäkla osmakligt.