JG koppling 3/8" och Biltemas 8mm kopparrör

Någon som vet om det går att koppla biltemas bränslerör med en 3/8" JG koppling?

Tänkte göra en tillfällig lösning på ett hermssystem och vet inte hur jag ska koppla ihop med övriga delarna som främst består av 12mm silikonslang och 1/2 kopplingar.

Tips mottages tacksamt big_smile

Sv: JG koppling 3/8" och Biltemas 8mm kopparrör

Jag har använt s.k. halvkopplingar för 8mm rör när jag gjorde en kylspiral. Det är en slags klämkoppling, i princip bara en mutter med ett hål i. Muttern har vanlig invändig rörgänga. De används bl.a. vid hopkopplingen av tvättställ med rörsystemet i övrigt. Sedan var det bara att sätta en passande rördel med hangänga i muttern. Nackdelen var att efter en tid ville de börja läcka lite eftersom de inte klarade av en "rörlig" tillvaro på en kylspiral utan kanske passade bättre i en fast installation.