Var ett tag sedan det hände något i denna tråd så jag tänkte posta ett par bilder på magnetomröraren jag satte ihop nyss
Men först ett bildbevis på att den fungerar;

Byggde rätt lika den som Dr. Karma visade tidigare, men då jag redan hade ett justerbart nätaggregat (3-12 volt, 1A) så kompletterade jag inte med någon ytterligare styrning. Fläkten är en Axialfläkt från kjell (Art. nr: 36175, 60 kr)

Köpte låda (SmartStore Classic, 21x17x6, art. nr 34-1552-1, 29 kr) och magneter, 10 pack (31-1466, 59 kr) på Classe. Valde magneterna med hål då min tanke var att börja med 6 st. ihop som "loppa", och med hål i kunde jag göra loppan större med en rostfri M4 skruv i om det behövdes. Nu funkade det utmärkt med dom som loppa, så jag behåller dom permanent (har en 25 mm lång M4 skruv igenom för lite extra vikt men det funderar bra även utan)
Dom 4 resterade magneterna sitter på fläktens platta, en fykantsbricka på 50x50 mm, tror den kommer från biltema. Fykantsbrickan fästes enkelt med mattejp. Det var lite pyssel med att justera magneterna, men de tog inte många minuter att få ner vibrationerna till okej nivåer. Skruvade sedan fast fläkten i locket på lådan, som distander användes överblivna "gummi-skydd" från IKEA (de som IKEA levererar med typ alla deras glashyllor till bokhyllor och vitriner, som sitter runt de stålpiggar som håller upp hyllan, om ni fattar vad jag menar..
)
Då Lagerhaus ligger i samma köpcentrum som kjell och classe gick jag på ren chans in där för att kolla efter lämpligt kärl, detta då jag saknar en e-kolv. Det är säkert bättre med en e-kolv men jag tänkte jag ville hem och test så jag köpte denna glas-sak på vinst och förlust (rymmer 5 liter, men då är det till kanten, 3-4 liter är dock inga problem) Blev glatt överraskad när den funkade kanon! 149 kr om någon är intresserad

Är supernöjd! funkar bra och billigt vart det med 
EDIT: inser att bilderna kanske vart i största laget, hojta till om ni vill att jag gör dom mindre.
EDIT2: inser att toppen på "flaskan" inte syns på översta bilden, men strax ovanför bildkant smalar glaset av till en öppning på drygt 5 cm.